maandag 17 juni 2013

Zeer geslaagd NK voor Zuijderhoudt.

Op zondag 16-06-2013 vond in Amsterdam het NK sprinttriathlon plaats. Het begon allemaal al meteen goed de sfeer was meer dan gezellig. En ik had er zin in. In tegenstelling tot me vorige wedstrijden merkte ik hier wel wat spanning. Geen idee of dit kwam omdat ik de afgelopen weken een alles behalve fit gevoel had. De duurloopjes in Z1 voelde als tempoduurlopen en heb een week training gemist door ziek zijn. Ook me tussen de 30 en 50 uurige werkweken speelde niet echt in me voordeel. Afgelopen woensdag ging ik naar de baan voor een training met meerdere malen 400m normaal gaat dit soepel in 72’’ nu moest ik harken voor 72’’. Maar miss kwam dit ook wel door de zenuwen. Om 15.15 was het dan zover de start. 15.00 ging ik ongeveer te water en zwemmen voelde niet super. In tegenstelling tot lopen voelde dit de afgelopen weken wel goed dus hoopte er het beste van. 15.15 werd uiteindelijk wat later omdat de lijn niet bepaald op de lijn was. Maar er was geen lijn dus wij triathleten snapte het niet maar uiteindelijk dan toch de start. Ik was goed weg en zwom vrij vooraan. De eerste boei om werd daar wat overzwommen maar ach dat is altijd het geval. Boei 2 ging al soepeler en daarna vormde zich de groepen. Ik kon net in de staart van de grote groep blijven en kwam zo gelijk met Tim Dullaart het water uit rond plek 30. Ik hoopte op een goede wissel voor zover ik dat kan. Verloor hier wat tijd en de groep. Ik sprong de fiets op en ja hoor problemen om in me schoen te komen. Hoe deed ik dat toch in 2009 ?? komt nu elke wedstrijd terug…. Ik zag Tim weer voorbij flitsen en die heb ik daarna tot het lopen niet meer teruggezien. Ik kwam op gegeven moment in de groep met Diederik Scheltinga maar ook die gooide me overboord. Doordat de persoon voor mij een gat liet vallen en ik me benen niet kon vinden op de fiets om dat gat terug te dichten. En dus liet ik mij terug halen door de groep achter mij met o.a Lars v. Eerden, Frank Heestermans, Cornelis Scheltinga, Menno Iedema en Olivier Nass. De eerste 2 rondes kon ik zo nu en dan nog wat op kop doen maar daarna was het snel over. Na een korte ruzie met een protriathleet was ik er klaar mee. De man kon alleen maar schelden maar zelf meedraaien was te veel gevraagd. Het enige wat ik zei was dat hij ipv schreeuwen en schelden miss eens een beetje door moest rijden. Maar verder dan schreeuwen en schelden kwam hij niet. Ik besloot wat achter de groep te rijden ik heb geen team dus het is niet om te veel te geven. Hopend op me ouwe vertrouwde loopbenen hoopte ik de anderhalveminuut die we verloren hadden dicht te lopen. Na opnieuw een rustige wissel (dit keer bewust om wat extra op adem te komen voor me run ik wilde all out en dat lukt niet als me HF al boven me omslagpunt is). Daar ging ik dan de wissel uit op plaats 30 ongeveer en voelde me benen al meteen verzuren dit kon ik niet hebben en versnelde iets vanaf dat punt begon het al een stuk aangenamer te voelen. Al snel haalde ik de sneller wisselende atleten in. En begon ik me inhaalrace stukje bij beetje snelde ik dichterbij de eerste ronde was ik iedereen van me fietsgroep kwijt. De tweede ronde merkte ik dat het haalbaar zou moeten zijn Tjardo Visser en Omar brons nog bij te halen. De tweede ronde was een kwestie van doorhalen om vervolgens de terugweg na het keerpunt nog een keer te versnellen en alles eruit te gooien. Ik snelde voorbij Tjardo en Omar en liep nog terug naar Rens. Respect voor deze youngster die met zijn leeftijd toch mee versnelde richting finish met mijn tempo. Helaas voor hem en gelukkig voor mij kwam hij op net 3sec na mij binnen. En kon ik finishen als 15de overall. En heb ik door me snelle looponderdeel toch nog een knappe 4e plaats behaald op het NK <23>
De eerste plaats was in eerste intantie voor Bryan de Kraker maar die zou hebben afgesneden in de run en kreeg een tijdstraf van 10sec... waardoor het goud ging naar Donald Hillebrecht en het zilver was een aangename verassing voor Jarrich van Woersem. Brons was voor shortcut Bryan (ik zal hier maar niet te veel worden aan vuil maken want wil geen ruzie krijgen met atleten teams of instanties). Ik werd dus uiteindelijk 4de en ben daar meer dan content mee. En het geeft me veel vertrouwen naar de aankomende wedstrijden.

Swim: 00:09:21 (30ste)
Bike: 00:32:06 (55ste)
Run: 00:16:33 (gedeeld derde met Evert Scheltinga) Overall eindwinnaar. En snelste <23>Finish: 00:59:40 (15de overall en 4de <23>


Kortom het was een meer dan geslaagde wedstrijd en was super gezellig. Ook vond ik het erg leuk dat ouderwets veel familie bij was me Opa, Oma, Vader en Moeder en me vriendin. Zonder hun steun was ik nergens niet in 2009 en nu niet.


Geen opmerkingen: