donderdag 6 juni 2013

Maikel 4de in triathlon Nijkerk.

Op 05-06-2013 zou dan me eerste oefen wedstrijd worden voor het NK in Amsterdam. De eerste wedstrijd nadat ik ziek afgemeld had in Weert. Niet de beste momenten om ziek te worden, Maar wel de beste momenten om je egoisitische zelf aan de kant te schuiven en te luisteren naar je lichaam. Dit zorgde voor een week niks doen. Zondag bij de VDB memorial voelde de benen alweer een stuk fitter en kon op het rondje Kemmel goed op de 100 omwentelingen blijven. De echte power mist alleen nog en zo bleek ook in Nijkerk. Voor de mensen die nog nooit in Nijkerk geweest zijn. Het is een wedstrijd in tijdrit vorm. Je moet hem dus helemaal zelf naar eigen kunnen doen. want iedereen start 10sec na elkaar. Uiteindelijk dankzij me nummer 265 starte ik rond 19.40 en merkte al snel dat ik lekker zwom. Het zwemmen is in het zwembad en door me onder water fase die ik dankzij Florian en andere van watervrienden Almere heb geoefend kon ik mensen ook onderdoor en bij het keerpunt inhalen ipv alleen maar tussendoor. Dit resulteerde zich in een 7de zwemtijd, voor mij niet slecht aangezien ik net 20sec verloor op de 2de tijd. De eerste tijd was onder de 5.00 min van Merijn Ellekamp. Ik kwam uiteindelijk na 05.26 het water uit. Een voor mij redelijke tijd. Toen naar de fiets, wisselen blijft bij mij een issue. En nu moest ik ook nog eens me garmin aanzetten omdat ik wel eens nieuwsgierig was naar me hartslag in een wedstrijd en waar kan dat beter dan een trainingswedstrijd. Door me hartslag kon ik ook zien of ik niet te veel kracht wegsmeet op de fiets, het doel was tenslotte trainingswedstrijdje voor NK volgende week. Fietsen was op me nieuwe wielen van FFWD na niet heel spectaculair. ik reed uiteindelijk de 8ste fietstijd. Vervolgens van de fiets en op naar een opnieuw langzame wissel, merkte ik pas echt wat een week ziek zijn met je kan doen. En ook waarom baantrainingen en interval zo belangrijk is. Ik liep een tempo die ik voor me gevoel in een tempo duurloopje ook liep. Ik kon alleen niet harder. Dit resulteerde in een tijd van 17.07. Goed voor de 4de looptijd maar voor de mensen die me kennen weten dat dit niet veel soeps is. Hoewel ik het voor een duurloopje nog niet eens zo een ramp vind. Uiteidelijk kwam ik met de 4de tijd 00:53:44 over de finish. Niet slecht als je het toppodium bekijkt.

1. Jorik van Egdom
2. Omar Brons
3. Bert Flier
4. Maikel Zuijderhoudt.

Geen opmerkingen: