maandag 7 maart 2011

Maikel zilver op het NK off-road


Gister 06-02-2011 ben ik 2de op het NK off-road duathlon geworden.
Ik liep een heel lekkere eerste run waarbij ik de eerste 2 rondes aflegde met mijn CDTG teamgenoot Wim Nieuwkerk tot dat ik de 2de loopronde aan de kant werd gezet voor een 30seconde durende stop and go omdat ik me rugnummer op me rug had ipv aan de voorzijde terwijl dit ook bij meerdere atleten het geval was van mijn groepje en uitgerekend ik stop werd gezet de nummer 3 van de wedtrijd. Maar goed gebeurt is gebeurt uiteindelijk kwam ik weer terug bij de groep van Armand en liep hier in de laatste loopronde zelfs nog van weg. Om zo na mijn turbowissel zonder benzine weer bij hun in de groep op de fiets te stappen. Hoe goede mountainbiker ik ben bleek wel weer 2 valpartijen in de eerste ronde en 1 in de laatste en een maikel die een hekel aan mountainbiken heeft zorgde ervoor dat ik me 2 min voorsprong kwijt raakte aan Erik van der Heijden mijn 1 jaar jongere teamgenoot van CDTG na een kort gesprekje op de fiets trok Erik door en besloot ik te blijven zitten gezien het feit dat me gekneusde rug en ik allebij nog niet volledig hersteld waren me rug van de kneusing en ik mentaal van me tijdstraf en t gezeur met de jury. En daarbij het was Erik een jongen waar ik het goed mee kan vinden en die ik het gun. Ik verloor nog 1 minuut extra en dit heb ik in de laatste run niet meer goed kunnen maken. Het was een zware wedstrijd waar ik op het laatste moment over heb besloten wel of niet te starten. Maar uiteindelijk ben ik toch gegaan met de belofte aan me Tessa mijn vriendin en 5de bij de dames junioren dat ik voorzichtig zou doen en heel zou blijven voor Horst.
Uiteindelijk zat ik 48sec achter Erik en de rekensom 30sec tijdstraf en 18sec die ik de laatste run goed gemaakt heb zit me nog wel eens dwars. Maar gelukkig was het Erik en dat is zeker de terechte winnaar.

P.S. let op de foto voor de grap eens op de nummers.

Geen opmerkingen: